بین الملل

شهادت فرمانده ارشد«ابراهیم عقیل» و ۱۴ عضو نخبه حزب‌الله

فرمانده ارشد حزب‌الله در میان ۱۴ نفری که در حمله اسرائیل به بیروت شهید  شدند

به گزارش توانانیوز، بیروت/اورشلیم، ۲۰ سپتامبر (رویترز) – اسرائیل در حمله هوایی به بیروت در روز جمعه، یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله و چند شخصیت برجسته دیگر این گروه را به قتل رساند و اعلام کرد تا زمانی که بتواند مناطق اطراف مرز لبنان را امن کند، به عملیات نظامی جدید خود ادامه خواهد داد.

ارتش اسرائیل و یک منبع امنیتی در لبنان اعلام کردند که ابراهیم عقیل همراه با دیگر اعضای ارشد یک واحد نخبه حزب‌الله در این حمله هوایی کشته شده‌اند که باعث تشدید شدید تنش‌های یک ساله بین اسرائیل و این گروه تحت حمایت ایران شده است.

حزب‌الله در بیانیه‌ای پس از نیمه‌شب تایید کرد که عقیل، “یکی از رهبران ارشد” این گروه کشته شده، اما جزئیاتی درباره نحوه مرگ او ارائه نکرد.

در بیانیه دوم که بعداً منتشر شد، حزب‌الله اعلام کرد که عقیل در حومه جنوبی بیروت در داهییه در یک “ترور خیانت‌آمیز اسرائیل” کشته شده است. همچنین اعلام شد که **احمد وهبی**، فرمانده‌ای که نظارت بر عملیات نظامی نیروهای ویژه رادوان را در جنگ غزه تا اوایل سال ۲۰۲۴ بر عهده داشت، نیز در این حمله اسرائیلی کشته شده است.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که حداقل ۱۴ نفر در این حمله جان باختند و انتظار می‌رود که این رقم با ادامه کار تیم‌های نجات افزایش یابد. وزارتخانه ذکر نکرده که آیا تعداد کشته‌شدگان شامل عقیل یا دیگر فرماندهان حزب‌الله می‌شود یا خیر.

در بیانیه‌های حزب‌الله اعلام شد که چند تن دیگر از اعضای این گروه نیز کشته شده‌اند، اما مشخص نکرد که آیا این افراد فرمانده بودند یا سربازان ساده.

شاهدان از شنیدن صدای بلند سوت و چندین انفجار پی‌درپی در زمان حمله خبر دادند.

نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، در بیانیه‌ای کوتاه که رسانه‌های اسرائیلی منتشر کردند، اعلام کرد اهداف اسرائیل روشن است و اقدامات آن خود گویای همه چیز است.

مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا