بین الملل

دیدار بزرگان در مجمع عمومی سازمان ملل

 به گزارش توانانیوز، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور روز گذشته برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک شد. او که قرار است با رؤسای ۲۰کشور دنیا در جریان این سفر سه روزه دیدار و گفت‌وگو کند، هنگام ورود به نیویورک پیام ایران را صلح و امنیت اعلام کرد. دیدار با رؤسای‌جمهور فرانسه، ترکیه و پادشاه اردن ازجمله برنامه‌های او خواهد بود. او دیروز ابتدا با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکایی دیدار و گفت‌وگو کرد و سپس با گروه «الدر» شامل رؤسا و نخست‌وزیران پیشین برخی کشورها به گفت‌وگو نشست. رئیس‌جمهور قرار است بامداد چهارشنبه در سازمان ملل سخنرانی کند.
دیدار بزرگان در نیویورک

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور روز گذشته در نخستین سفر رسمی خود به نیویورک، برای شرکت در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وارد آمریکا شد‌. رئیس‌جمهور روز یکشنبه در سفری سه روزه عازم نیویورک شد و پیش از آغاز سفرش بر گفت‌وگو با روسای جمهور کشورهای مختلف برای ایجاد صلح و امنیت در جهان تاکید کرد. براساس گزارش‌ها پزشکیان قرار است بامداد روز چهارشنبه در نشست سازمان ملل سخنرانی کند. او همچنین در حاشیه این اجلاس دیدارهایی با رهبران سیاسی کشورهای جهان خواهد داشت. همچنان‌ که روز گذشته مهدی سنایی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور که پزشکیان را در این سفر همراهی می‌کند، خبر داد که رئیس‌جمهور در جریان سفر به نیویورک با ۲۰نفر از روسای کشورها از جمله رئیس‌جمهور ترکیه، پادشاه اردن و رئیس‌جمهور فرانسه دیدار دوجانبه خواهد داشت.

پیش از این نیز مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرآنلاین اعلام کرده بود که در سفرش به نیویورک با امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه و دبیر شورای اروپا دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد‌. سنایی همچنین در شبکه اجتماعی ایکس درخصوص دیگر برنامه‌های سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک گفت که سخنرانی در نشست سران میثاق آینده در روز دوشنبه و دیدار ‌با اهالی و مدیران رسانه‌ها، اندیشکده‌ها و نمایندگان ادیان و همچنین چند نشست با ایرانیان مقیم آمریکا از برنامه‌های پزشکیان خواهد بود. سنایی تاکید کرد که پزشکیان دیدگاه دولت خویش به تعامل با جهان و همچنین نگاهش در زمینه منطقه متحد و قوی را عرضه خواهد کرد.

شورای اطلاع‌رسانی دولت نیز در اطلاعیه‌ای تاکید کرد که دیدار با مدیران رسانه‌های آمریکایی دیدار با رهبران ادیان ابراهیمی، علمای شیعه مقیم آمریکا، دیدار با نخبگان سیاسی ایرانی مقیم آمریکا، دیدار با نخبگان علمی، کارآفرینان و پزشکان ایرانی، نشست عمومی با ایرانیان مقیم آمریکا، دیدار با دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای اروپا و دیدارهای دوجانبه با تعدادی از روسای جمهور و نخست‌وزیران کشورهای خارجی از برنامه‌های سفر کاری سه روزه رئیس‌جمهور پزشکیان به نیویورک است. بنابراین اطلاعیه تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل بین‌المللی و تداوم مسیر دیپلماسی فعالانه دولت چهاردهم در تحقق وفاق و صلح از جمله اهداف این سفر است. پزشکیان همچنین با گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیدار و دفتر یادبود این سازمان را امضا خواهد کرد./دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا