سیاسیبین الملل
موضوعات داغ

حملات سنگین اسرائیل به حومه بیروت

اسرائیل حومه‌های بیروت را با حملات هوایی سنگین هدف قرار داد

به گزارش توانا نیوز ، رویترز  27 سپتامبر 2024 – ساعت 7:30 بعد از ظهر به وقت تهران – به‌روزرسانی: 12 دقیقه پیشو اورشلیم/بیروت، 27 سپتامبر (رویترز) – ارتش اسرائیل اعلام کرد که روز جمعه مقر مرکزی حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت را هدف قرار داده است. این حمله باعث لرزش پایتخت لبنان شد و ابرهای غلیظی از دود بر فراز شهر به هوا برخاست.

تلویزیون المنار وابسته به حزب‌الله گزارش داد که در این حملات چندگانه، چهار ساختمان تخریب شده و تعداد زیادی کشته و زخمی برجای گذاشته است. این حملات نشان‌دهنده تشدید چشمگیر درگیری اسرائیل با حزب‌الله، گروه مسلح مورد حمایت ایران، بود.

سخنگوی ارتش اسرائیل، دانیل هاگاری، در بیانیه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که مرکز فرماندهی حزب‌الله در عمق مناطق مسکونی قرار دارد. تصاویر پخش‌شده از تلویزیون المنار دست‌کم یک گودال بزرگ ناشی از انفجار را در محل حمله نشان می‌داد. منابع امنیتی در لبنان اعلام کردند که این حمله منطقه‌ای را هدف قرار داد که معمولاً مقامات ارشد حزب‌الله در آن مستقر هستند. این شدیدترین حمله به بیروت در طول نزدیک به یک سال درگیری بین حزب‌الله و اسرائیل بوده است.

این حملات به بیروت اندکی پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در سازمان ملل متحد انجام شد. نتانیاهو در این سخنرانی که به دقت دنبال می‌شد، وعده داد که اسرائیل حملات خود به نیروهای مورد حمایت ایران در لبنان را ادامه خواهد داد. در همین حال، امیدها برای آتش‌بس که می‌توانست از یک جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار جلوگیری کند، کاهش یافته است.

درگیری یک‌ساله بین اسرائیل و حزب‌الله در این هفته به شدت تشدید شده و نگرانی‌ها از بروز یک درگیری ویرانگرتر بین این دو دشمن مسلح افزایش یافته است.

مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا