سیاسیبین الملل

شش سکانس از قبل و بعد عملیات وعده صادق ۲

شش سکانس از قبل و بعد عملیات وعده صادق ۲/عملیاتی با طعم انتقام

به گزارش توانا نیوز ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به شهادت شهیدان هنیه، سید حسن نصرالله و نیلفروشان قلب اراضی اشغالی را شب گذشته سه شنبه ۱۰ مهرماه مورد هدف بیش از ۲۰۰ عدد از انواع موشک‌های تولید خود قرار داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی خبرگزاری برنا، بیش دوازده ماه می شود سر تیتر همه اخبار مربوط به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و به خصوص نوارغزه است که نه تنها دیدن کشتار بی سابقه کودکان و زنان بی دفاع، افکار عمومی مردم همه کشورهای جهان اسلام را آزرده خاطر کرده است، بلکه بسیاری از دانشجویان و مردم کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز تظاهرات های مختلفی را علیه این جنایات برگزار کردند اما این رژیم نامشروع همچنان همانند ماشین جنگی به کشتار کودکان و زنان ادامه می دهد که باید همه کشورهای مسلمان بدون توجه به سکوت اتحادیه اروپا با یکدیگر متحد شوند و پاسخ محکمی به این اقدام وحشیانه دهند.

البته جمهوری اسلامی ایران در یک اقدام درست بین المللی و مشروع در قبال تعرض و جنایتی که رژیم صهیونیستی در ترور دبیر حزب الله لبنان در خاک ایران انجام داد سیلی محکمی برای بار دوم به این رژیم زد . در این راستا نگاهی اجمالی به جنایات رژیم صهیونیستی در قالب 6 سکانس داشته ایم که در ادامه می خوانید.

سکانس اول: جنگ بی سابقه نسل کشی در نوار غزه

جنگ نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه درحالی وارد دوازدهمین ماه خود شده است که هیچ چشم‌انداز و نشانه‌ای از کاهش شدت بمباران و حملات خونین رژیم اشغالگر یا احتمال آتش‌ بس و آزادی اسرا دیده نمی‌شود.

بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه) برای سیصد و شصت و دومین روز متوالی به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه داده است به طوری که وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۱ هزار و ۵۸۶ شهید و ۹۶ هزار و ۲۱۰ زخمی رسیده است.

 

از ابتدای جنگ، رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا جنگی ویرانگر را علیه مردم غزه به راه انداخته و بیش از ۱۳۲ هزار فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند. در این جنگ علاوه بر تخریب گسترده و گرسنگی که جان صدها کودک فلسطینی را گرفته و یکی از بدترین فجایع انسانی در جهان محسوب می‌شود، بیش از ۱۰ هزار فلسطینی دیگر هم مفقود شده‌اند. از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، تل‌آویو میلیاردها دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است. براساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تُن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا