اقتصادیاجتماعی

افزایش 15 درصدی واردات مس چین در سپتامبر 2024

آمارها نشان می دهد که واردات مس چین بر اساس تقاضای فصلی با افزایش 15 درصدی مواجه شده، موضوعی که خبرگزاری رویترز با انتشار این خبرازآن به عنوان چشم‌اندازی روشن‌تر برای بازار این فلز یاد کرد.

به گزارش توانانیوز ، به نقل از مس‌پرس و به نقل از خبرگزاری رویترز، داده‌های گمرک چین در روز 14 اکتبر امسال نشان داد که واردات مس خام این کشور در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته است که احتمالا دلیل آن بهبود تقاضای فصلی و چشم‌انداز بهتر مصرف برای این فلز بوده است.

بر اساس داده‌های گمرک این کشور، واردات مس و تولیدات مسی کارنشده در ماه سپتامبر 2024 به 479 هزار تن رسید که 15.4 درصد نسبت به واردات این محصولات در ماه اکتبر رشد داشت. داده‌ها شامل مس آند، تصفیه شده، محصولات آلیاژی و نیمه ساخته بوده است.

«هی تیانیو» تحلیلگر مس در مرکز تحقیقات کالایی CRU در این باره گفت: خریدها در دو هفته نخست ماه پدیدار شد، زمانی که قیمت‌ها نسبتا پایین‌تر بود.

این گزارش می‌افزاید: داده‌ها نشان می‌دهد که واردات این محصولات در 9 ماهه 2024 میلادی 2.6 درصد افزایش یافته و به بیش از 4 میلیون تن رسیده است. از سوی دیگر واردات کنسانتره مس چین در 9 ماهه 2024 میلادی به بیش از 21 میلیون تن رسیده که 3.7 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است. آمار گمرک چین نشان داد که واردات کنسانتره مس در ماه گذشته میلادی به 2.44 میلیون تن رسید که 8.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

دومین اقتصاد جهان و بزرگ‌ترین مصرف کننده مس در ماه گذشته از بزرگ‌ترین محرک خود از زمان همه‌گیری کرونا با هدف تقویت رشد، کاهش نرخ وام مسکن و کاهش محدودیت در خرید خانه رونمایی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا