سیاسیاقتصادیبین الملل

مقابله با تحریم‌ها از طریق بریکس

برای کشاورزان ما ۶۰ تا ۷۰هزار تومان می‌شود. از طرفی وزارت صمت هم برنج وارد می‌کند و قیمت برنج را در بازار به ۵۵هزار تومان کاهش می‌دهد که این به ضرر کشاورز است. اینجا نقش وزارت خارجه کجاست؟ دستگاه‌های اقتصادی هماهنگ نیستند.»

به گزارش توانا نیوز ،او در ادامه بیان کرد: «اگر یک ساختار دیپلماسی متمرکز داشتیم و این ساختار نیاز به واردکردن برنج را اولویت کشور می‌دید، به‌نحو دیگری از کشاورزان حمایت می‌کرد. این حمایت می‌تواند با پرداخت یارانه باشد. درواقع نیاز فعلی ما به ساختاری است که فعالیت‌های اقتصادی را به مسیر درست هدایت کند، بداند باید در چه مسائل اقتصادی متمرکز باشیم و دستگاه‌هایی را که فعالیت اقتصادی می‌کنند، هماهنگ کند.»

سفیر پیشین ایران در لهستان درباره وظایف اقتصادی سفارت‌خانه‌های جمهوری اسلامی تصریح کرد: «از حدود دوازده سال پیش، وظایف سفارت‌خانه‌ها با اولویت کار اقتصادی به آن‌ها ابلاغ شده است. همه سفرا این وظیفه را دارند؛ اما در امر اقتصادی همه در یک سطح نیستند. مشکل وزارت خارجه در مسئلۀ اقتصادی آن است که بعضی می‌گویند باید معاونت دیپلماسی اقتصادی تشکیل دهیم که من و برخی دیگر مخالف آن هستیم. با ایجاد معاون دیپلماسی اقتصادی، بقیه بخش‌ها دیگر فعالیت اقتصادی نمی‌کنند. درحالی‌که فعالیت اقتصادی وظیفه همه بخش‌ها است.»

مقابله با تحریم‌ها از طریق بریکس

وی در بخش پایانی سخنانش درباره دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به روسیه و شرکت در اجلاس سران بریکس گفت: «دو دستاورد عمده برای ما دارد. اول آنکه باتوجه به حساسیت شرایط منطقه، فرصت مناسبی است تا ما دیدگاه‌ها و منطق‌مان را با سران کشورهای دیگر مطرح کنیم. دستاورد دوم، مرتبط با تحریم‌هاست. بریکس برای مقابله با تحریم‌ها و تحول اقتصادی، راهکارهایی دارد و پیشنهادهایی می‌دهد و ما می‌توانیم از این پیشنهادها برای مقابله با تحریم‌ها استفاده کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا