عمومیفرهنگی و هنری

ضرورت انتقال اطلاعات پروژه های سینمایی از سوی روابط عمومی ها

ضرورت انتقال اطلاعات پروژه های سینمایی از سوی روابط عمومی ها / توسعه روابط عمومی سینما نیازمند ورود افراد متخصص
موفقیت پروژه های سینمایی در بین افکار عمومی، نیازمند  روابط عمومی متخصص و ارتباط مستمر و عمیق با رسانه ها بوده و برای پاسخگویی باید شناخت کافی از مسائل مهم سینمای کشور و جهان داشته باشد

مهدی یوردخانی کارشناس ارشد علوم ارتباطات و رسانه در گفتگو با  توانانیوز ، بااشاره به جایگاه اصلی روابط عمومی سینما گفت: امروزه نقش و جایگاه روابط عمومی و اطلاع رسانی در پروژه ها سینمایی و تلویزیونی بسیار اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. با وسیع تر شدن جوامع و علاقمندان  هنر سینما و نیاز آنها به کسب اطلاعات دقیق و جزئیات واقع گرایانه پروژه های سبنمایی اهمیت جایگاه و نیاز به روابط عمومی پررنگ تر می گردد.
طبق نظر این مدیر روابط عمومی پروژه های سینمایی، روابط عمومی چیزی بیشتر و گسترده تر از تنظیم کردن و فرستادن مقالات و اخبار پروژه های سینمایی به رسانه های عمومی یا پست کردن اعلان های مطبوعاتی است، به طوری که حضور یک مدیر روابط عمومی در پروژه های سینمایی چندین فعالیت مرتبط را دربر می گیرد که هدف همگی آنها انتقال پیام هایی خاص یک پروژه با مخاطبان با هدف مشخص است.
یوردخانی تصریح کرد: با توجه به واقعیت هایی که امروزه در جامعه وجود دارد و اخبار به شکل عامیانه پست به دست می شود باید توجه کرد که بروز صنعت روابط عمومی در صنعت و هنر سینما در حال توسعه می باشد و مدیران روابط عمومی باید هر روز خود را بیشتر با این علم بالاخص آشنا کنند تا بتوانند مسیر رشد و توسعه ای یک پروژه را برای عوامل آن هموار سازند.

مدیر روابط عمومی کمپانی سینمایی دارک فان که پروژه های ژانر وحشت را در ایران پشتیبانی میکند افزود: وجود یک روابط عمومی متخصص و کاربلد در پروژه  صمعی و بصری به ویژه در سینما، راهگشای توسعه اخبار و اطلاعات صحیح این صنعت می‌باشد به طوری که از طریق افزایش توانایی ها و نقش خود در جامعه هنری و علاقه من آن سینما  می تواند در پیشبرد اهداف پروژه مربوطه بسیار موثر باشد.
وی که روابط عمومی پروژه سینمایی زنی با ارابه چوبی ساخته خداداد جلالی را بر عهده دارد تصریح کرد: از طرفی دیگر نقش و اهمیت روابط عمومی به عنوان یک رسانه درون پروژه ای در شکل دهی و هدایت افکار عمومی و جریان سازی رویدادهای فرهنگی و هنری سینما بر هیچکس پوشیده نیست.
به گفته این مدرس علوم ارتباطات و رسانه، شاید تا چندی پیش محوری ترین نقش روابط عمومی صرفا اطلاع رسانی از رویدادهای یک نهاد و یا سازمان بود. اما در حال حاضر روابط عمومی و مشاوران رسانه ای در پروژه های سینمایی نقش پررنگی پیدا کرده اند و حضور آنان به شکل حرفه ای آن می تواند با ایجاد شرایطی از یک اثر هنری منفعل به یک اثر هنری رسانه ای هدایتگر و جریان ساز در فرایند تحول سینمای کشور تبدیل شوند.

بنابر اظهارات این مدیر روابط عمومی پروژه های سینمایی، یکی از راه های موفقیت پروژه های سینمایی، داشتن روابط عمومی متخصص و ارتباط مستمر و عمیق با رسانه ها می باشد  و یک روابط عمومی کارآمد سینما برای پاسخگویی باید شناخت کافی از مسائل مهم سینمای کشور و جهان ، اشراف و آشنایی کافی بر پروژه سینمایی مورد نظر داشته باشد.
یوردخانی که داور چندین جشنواره رسانه ای استانی را در کارنامه کاری خود دارد خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین وظایف یک روابط عمومی پویا و فعال در بخش سینما تلاش برای انتشار فعالیت ها و اهداف عوامل مهم یک پروژه سینمایی  و برانگیختن توجه عمومی نسبت به عملکرد آن پروژه می باشد تا بتواند نظر مخاطب سینما را با این پروژه همسو کرده و اخبار سالم و به موقع را برای مخاطب آماده سازد.
به گفته این کارشناس ارشد رسانه، هر یک از مدیران روابط عمومی ها در بخش هنری ضروری است در تعامل و همکاری با رسانه های جمعی به اشتراک نظر درباره ارائه و انتقال بخشی از رویدادهای پروژه سینمایی یا مجموعه کاری خود دست یابند ولی در برخی موارد این تعامل و همکاری یک سویه بوده و روابط عمومی ها کمتر بر کارکرد رسانه های جمعی در انتقال اخبار توجه نشان داده اند.

طبق نظر مدیر روابط عمومی پروژه سینمایی قصه پری ساخته اشکان شاپوری، روابط عمومی سینما از دیدگاه حرفه ای همیشه باید در برقراری تعامل و همکاری با رسانه های جمعی کوشا و فعال باشند. تا در انتشار اخبار و اطلاع گرفتن از افکار عمومی بتوانند کاری موثر را همسو با اثر هنری ساخته شده ارائه دهند.
این فعال رسانه ای از همه مسئولان و مدیران روابط عمومى که مسئولیت ارتباط با وسایل ارتباطى را به عهده دارند، درخواست کرد با بالا بردن علم رسانه‌ای خود در مسیر رشد این علم ، جایگاه روابط عمومی ها را مستحکمتر و استوار تر کنند تا هر فردی بدون تخصص نتواند در این حیطه وارد شود و این رشته تخصصی دستخوش تغییرات غیر حرفه ای نگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا