
به گزارش توانانیوز، به نقل از خبرنگار گروه آنلاین روزنامه دنیای اقتصاد، شورای شهر تهران در رفع ایرادات وارده از سوی فرمانداری تهران در خصوص نرخ رشد عوارض طرح ترافیک بالاتر از تورم و اعمال عوارض بیشتر برای خودروهای پلاک شهرستان، اصلاحاتی در مصوبه پیشین خود انجام داد. اعضای شورای شهر در این جلسه تاکید داشتند که مصوبات قبلی با هدف بازدارندگی برای ورود خودروهای شخصی به منطقه مرکزی شهر و تشویق شهروندان به استفاده از حملونقل عمومی اخذ شده بود، اما با توجه به مخالفت فرمانداری، اصلاحاتی در مصوبه از جمله کاهش نرخ رشد عوارض پایه طرح ترافیک و تغییر در ضریب عوارض برای خوردروهای پلاک غیرتهران اعمال کردند.
مصوبه عوارض بالاتر برای خودروهای پلاک شهرستان منع قانونی نداشت
رئیس شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران به عدم تایید مصوبه شورای شهر از سوی فرمانداری در خصوص وضع عوارض طرح ترافیک بالاتر برای ورود خودروهای پلاک شهرستان برای ورود به منطقه مرکزی پایتخت واکنش نشان داد و گفت: اگرچه فرمانداری تهران این مصوبه را خلاف قانون عنوان کرده و با آن مخالفت کرده است، اما بررسی ما در شورای شهر تهران از آن حکایت دارد که این مصوبه که تنها جنبه بازدارندگی برای ورود خودرو به محدوده ممنوعه شهر تهران دارد، خلاف هیچ قانونی نیست.
مهدی چمران ادامه داد: پس از مطرح شدن مصوبه شورای شهر در خصوص وشع عوارض بالاتر برای ورود بیش از 7 روز در هر ماه خودروهای پلاک شهرستان به محدوده طرح ترافیک، برداشت نادرستی در اذهان عمومی ایجاد شد که شورای شهر به دنبال ممنوعیت ورود خودروهای پلاک شهرستان به تهران است. اما این مصوبه چنین قصدی ندارد، این مصوبه ممنوعیتی ایجاد نمیکند، فقط با وضع عوارض بالاتر، در زمینه ورود به محدوده طرح ترافیک بازدارندگی ایجاد میکند. به نظر میرسد برداشت نادرست از این مصوبه شورای شهر تهران دلیل اصلی مخالفت با آن بوده است. خبرنگار گروه آنلاین روزنامه دنیای اقتصاد