بیست وسومین پرسش مهر رییسجمهوری با هدف پرورش روحیه مشارکت جویی، پرسشگری، ایجاد روحیه اعتمادبهنفس، خودباوری و افزایش حس مسئولیت پذیری دانش آموزان برگزار میشود.
به گزارش پایگاه خبری توانا ، رییس جمهور در تداوم سنت پرسش مهر، بیست و سومین پرسش مهر را با دانشآموزان سراسر کشور در قالب ۲ سوال از معلمان و دانش آموزان تحت عنوان «برای افزایش بهرهوری در آموزش چه اقداماتی باید انجام شود؟» (ویژه معلمان) و از دانش آموزان تحت عنوان «مدرسه خوب دارای چه خصوصیاتی است؟ » را مطرح کرد.
در واقع فراخوان پرسش مهر هرساله توسط رییس جمهور با هدف جلب مشارکت فعال فرهنگیان و دانش آموزان، فعالیت بیشتر فضای فرهنگی جامعه، شناسایی علت و عوامل پیشرفت، توسعه و افزایش حس مسئولیت پذیری مخاطبان انجام می شود.
همچنین پرورش روحیه پرسشگری و توانایی نقد و تحلیل پدیدهها، آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی، کشف رشد و پرورش استعدادهای بالقوه مخاطبان، ترویج و تقویت امر پژوهش درآموزش و پرورش از دیگر اهداف طرح پرسش برای دانشآموزان است.
البته این رسم از سال ۱۳۷۶ پایهگذاری شده و بناست تا رئیسجمهور وقت در ابتدای ماه مهر همزمان با بازگشایی مدارس، معلمان و دانشآموزان را با طرح سؤالاتی مربوط به حوزه تعلیم و تربیت از طریق نگارش نامه و مطالبی تالیفی، وارد چالشی جدید کند که در آن به ارائه راهکار برای برخی مسائل بنیادین حوزه تعلیم و تربیت بپردازند.
براین اساس دانش آموزان دوره ابتدایی، اول و دوم متوسطه می توانند در پرسش مهر رییس جمهور ویژه سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ شرکت و آثار خود را تا آخر آذر سال جاری ارسال کنند.
در این راستا، شرکت کنندگان پرسش مهر ریاست جمهوری می توانند پاسخ به پرسش مورد نظر را در قالبهای مقاله پژوهشی و نشریه گروهی، نشریه دانش آموزی غیرحرفهای، تالیف کتاب، داستان نویسی، هنرهای تجسمی، ساخت فیلم کوتاه، نمایشنامه و فیلم نویسی و ساخت وبلاگ، سرود یا نثر ادبی آثار گوناگونی را ارائه کنند.
دانشآموزان و فرهنگیان علاقمند می توانند با مطالعه و تحقیق کتابخانهای، پژوهش میدانی، اختصاص درس انشاء و تدریس به موضوعات فراخوان، کتابخوانی و سخنرانی درپرسش مهر ریاست جمهوری شرکت کنند./ایرنا