پایگاه خبری توانا نیوز

عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اگر بتوان اقدامی را انجام داد و فضایی را ایجاد کرد که فعالیت‌های مربوط به ۲ بال مهم بازار سرمایه یعنی بورس کالایی و اوراق بهادار را در کنار هم پیش ببریم؛ به طور حتم کمک‌کننده به افزایش تولید در کشور خواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری توانا «علیرضا ناصرپور» به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال با عنوان مهار تورم و رشد تولید اشاره کرد و افزود: ۲ بورس مهم کالایی ‌و اوراق بهادار در بازار سرمایه می‌تواند نقش مهمی را در این حوزه برای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ متصور بود.

وی تاکید کرد: آمارهای موجود از حجم و ارزش معاملات در حوزه بورس‌های کالایی نشان‌دهنده یک واقعیت بوده و این واقعیت آن است که هر چه به سمت جلوتر پیش می‌رویم حجم و ارزش بیشتری از کالاها در بورس کالا در حال معامله است.

ناصرپور با تاکید بر اینکه ورود کالاها به بورس‌های کالایی در حال غلبه با یک چالش جدی به نام قیمت‌گذاری دستوری است، اظهار داشت: این موضوع به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ‌و مهم‌ترین ریسک‌ها در حوزه تولید تلقی می‌شود که در صورت رفع آن و حذف قیمت‌گذاری دستوری از اقتصاد کشور می‌توان به طور قطع شاهد کمک جدی به فرآیند تولید در کشور باشیم.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار تاکید کرد: ورود کالاها به بورس‌های کالایی از جمله مسیرهای مطمئنی است که می‌تواند معضل قیمت‌گذاری دستوری را تا حد زیادی از اقتصاد کشور مرتفع کند.

وی اظهار داشت: کالاهای شرکت‌هایی که اکنون در بورس فعال هستند در برهه‌ای از زمان و تا قبل از ورود به بورس کالا شامل قیمت‌گذاری بودند و قیمت مشخصی برای آنها توسط دولت تعیین می‌شد.

ناصرپور اعلام کرد: فضایی که اکنون از طریق عرضه کالاها در بورس کالا ایجاد شده به هیچ عنوان قابل مقایسه با زمانی نیست که کالاها مشمول قیمت‌گذاری دستوری بودند.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس به نقش بورس کالا در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: اگر بتوان اقدامی را انجام داد و فضایی را ایجاد کرد که فعالیت‌های مربوط به ۲ بال مهم بازار سرمایه یعنی بورس کالایی و اوراق بهادار را در کنار هم پیش ببریم به طور حتم شاهد کمک به سهامداران شرکت‌های تولیدی برای حفظ منافعشان در شرکت‌ها خواهیم بود.

وی گفت: همچنین از سوی دیگر این اقدام می‌تواند کمک کننده به افزایش تولید در کشور باشد، زیرا هر چقدر شرکت‌ها بتوانند کالاهای خود را با قیمت مناسب و واقعی‌تر به فروش برسانند طبیعتاً حجم تولیدی مناسب‌تری را با خود به همراه خواهند داشت./ایرنا

مطالبمرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین خبرها

پربازدیدها

مطالب پیشنهادی