سیاسیبین المللعلم و فناوری

استقبال آژانس از همکاری هسته‌ای با ایران

«محمد اسلامی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس آژانس انرژی اتمی ایران، هفته گذشته در راس هیاتی برای شرکت در شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اتریش سفر کرد.

به گزارش توانانیوز، شرکت و سخنرانی در نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس، دیدار با «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس، دیدارهای دوجانبه با همتایان هسته‌ای و مقامات عالی رتبه برخی کشورها با هدف تبادل تجربیات و مباحث مرتبط با صنعت هسته‌ای از جمله برنامه‌های «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و هیات همراه او در این سفر بود.

کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یکی از نهادهای اصلی سیاست‌گذاری آژانس و متشکل از همه کشورهای عضو است. این کنفرانس هر سال در ماه سپتامبر در مقر آژانس در وین برگزار می‌شود و مقامات عالی‌رتبه کشورها و نمایندگان کشورهای عضو برخی از موضوعات را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

هم‌چنین به مناسبت پنجاهمین سال تاسیس سازمان انرژی اتمی ایران در بخش رویداد جانبی نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کارشناسان صنعت هسته‌ای کشورمان به معرفی و ارایه تجربیات، دستاوردها و توانمندی‌های ایران در حوزه ساخت نیروگاه اتمی، راکتورهای تحقیقاتی، چرخه سوخت، فناوری کاربرد پرتوها، ایزوتوپ‌های پایدار و آموزش نیروی انسانی متخصص پرداختند.

سازمان انرژی اتمی در ۱۶ تیر ۱۳۵۳ تاسیس و به لحاظ حقوقی رسمیت یافت. دلیل اصلی تأسیس این سازمان، استفاده از انرژی اتمی در صنایع، کشاورزی و خدمات و ایجاد نیروگاه‌های اتمی و کارخانه‌های آب‌شیرین‌کن، تولید مواد اولیه مورد نیاز صنایع اتمی، ایجاد زیربنای علمی و فنی لازم برای اجرای طرح‌های مزبور و همچنین برقراری هماهنگی و نظارت بر کلیه امور مربوط به انرژی اتمی در کشور عنوان شده بود./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا