بین الملل

نگاهی به شراکت آمریکا و اسرائیل برای جنایت در لبنان

در حالیکه جو بایدن با ادعای ناآگاهی از عملیات ترور سیدحسن نصرالله، سعی در پنهان کردن نقش آمریکا در این جنایت داشت. در پشت پرده این حمله، نکات حائز اهمیتی در مورد هماهنگی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد.

به گزارش توانا نیوز ، -روز شنبه، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای رسمی، شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل این جنبش را تأیید کرد. او به همراه تعدادی از فرماندهان مقاومت، در حمله هوایی روز جمعه به محله ضاحیه بیروت به شهادت رسید.

در حالی که جو بایدن با ادعای ناآگاهی از عملیات، سعی در پنهان کردن نقش آمریکا در این جنایت داشت، در پشت پرده این حمله نکات حائز اهمیتی در مورد هماهنگی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ترور شهید سید حسن نصرالله وجود دارد.

شواهد متعدد نشان از دخالت آمریکا در این اقدام تروریستی و اطلاع از آن دارد. ازجمله اینکه وزیر دفاع آمریکا، به تازگی اظهاراتی را مطرح کرد که ناقض توضیحات بایدن بود. لوید آستین مدعی شد: آمریکا تنها چند دقیقه قبل از وقوع این حمله مطلع شده بود. آستین اعلام کرد یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، او را از ترور سیدحسن نصرالله مطلع کرد.

هرچند با توجه به حضور نیروهای آمریکایی در اسرائیل و ایفای نقش در جنگ‌های غزه و لبنان، غیرواقعی بودن ادعای عدم اطلاع مشخص می‌شود اما حتی اگر ادعای عدم اطلاع آمریکا یا اطلاع دیرهنگام را نیز به خود بقبولانیم، ماجرا عوض نمی‌شود چرا که آنها در همین اظهارات اخیر خود بار دیگر به حمایت از اسرائیل تاکید کرده‌اند. لذا اطلاع یا عدم اطلاعشان چیزی از مسئولیت آن‌ها نمی‌کاهد چراکه هم از اقدامات انجام شده رضایت دارند و هم با حمایت‌های نظامی تداوم آن را تائید می‌کنند./تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا