سیاسیبین الملل

آخرین لحظات شهادت یحیی سنوار، صهیونیست‌ها را رسوا کرد

صحنه‌های مربوط به آخرین لحظات شهادت یحیی سنوار و درحالی که با پوشش یک رزمنده ساده و تا آخرین قطره خونش جنگید، خط بطلانی بر همه اتهامات دروغین رژیم اشغالگر علیه او بود و رؤیای نتانیاهو را که تصور می‌کرد سنوار را از تونل‌ها دستگیر می‌کند، بر باد داد.

به گزارش توانانیوز،  ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار آخرین صحنه‌های مربوط به شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس، بدون اینکه بخواهد یا بفهمد، خودش را رسوا کرد و خط بطلانی بر همه ادعاهای پوچ خود علیه این رهبر و فرمانده قهرمان مقاومت کشید.

اشتباه امنیتی صهیونیست‌ها با انتشار تصاویر شهادت یحیی السنوار

ناظران امور معتقدند که تصاویر منتشرشده توسط نظامیان صهیونیست از پیکر یحیی سنوار و در حالی که او تا آخرین قطره خون خود و تا آخرین گلوله با اشغالگران می‌جنگید، دروغ بودن روایت رژیم صهیونیستی را با این ادعا که سنوار از اسرائیل می‌ترسد و در یک تونل عمیق پنهان شده است، کاملاً فاش کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که السنوار بعد از درگیری با نیروهای اسرائیلی در محله تل السلطان در رفح کشته (شهید) شد و تجهیزات نظامی به تن داشت و کنار یک فرمانده میدانی دیگر بود.

محافل صهیونیستی معتقدند؛ با توجه به سانسور نظامی شدید اسرائیل و پنهانکاری اعمال‌شده از سوی رهبری سیاسی و فرماندهی نظامی این رژیم درباره همه تحولات مربوط به جنگ در نوار غزه، تصاویری که نظامیان اسرائیلی از آخرین لحظات نبرد یحیی سنوار با نیروهای اسرائیلی منتشر کرده‌اند، به‌معنای یک آسیب بزرگ به اطلاعات حساس امنیتی است و انتظار می‌رود که ارتش اسرائیل، عاملان انتشار این تصاویر را مجازات و حتی درجات نظامی آنها را سلب کند و این افراد را به زندان بفرستد.

تحلیلگران صهیونیست بر این باورند که کشته‌شدن (شهادت) یحیی سنوار یک رویداد امنیتی بسیار بزرگ بود و قرار بود کاملاً محرمانه بماند، اما نظامیان اسرائیلی این اطلاعات حساس را فاش کردند.

شهادت قهرمانانه السنوار چگونه رؤیاهای نتانیاهو را بر باد داد؟

در این میان، نتانیاهو که پیش از این بارها رؤیای تصویر پیروزی مطلق را در جنگ غزه در سر می‌پروراند، همواره تصور می‌کرد که یحیی سنوار را داخل تونل‌های غزه دستگیر خواهد کرد و در صحنه‌ای تحقیرآمیز او را از تونل‌ها بیرون می‌کشد و این رهبر بزرگ مقاومت فلسطین را در تلویزیون مقابل چشم میلیون‌ها بیننده محاکمه می‌کند؛ محاکمه‌ای که شاید ماه‌ها و یا سال‌ها طول بکشد و سپس او را اعدام می‌کند، جسدش را می‌سوزاند و خاکسترش را به دریا می‌اندازد.

اما سرنوشت سناریویی متفاوت از رؤیاهای نتانیاهو می‌نویسد و یحیی سنوار به‌شکلی بسیار قهرمانانه و اسطوره‌ای میانه نبرد با جنایتکاران صهیونیست و در جنگ رودررو به شهادت رسید و همه متوجه دروغ بودن اتهامات گستاخانه و وقیحانه صهیونیست‌ها مبنی بر پنهان شدن سنوار داخل تونل‌های غزه و استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان سپر دفاعی برای خود، شدند.

این شهادت شکوهمند یحیی سنوار به همه ثابت کرد او هرگز از غزه فرار نکرده و در تونل‌ها پنهان نشده بود. خود ارتش صهیونیستی اعتراف کرد که نتوانسته بود محل حضور یحیی سنوار را در یک سال گذشته پیدا کند و نظامیان اسرائیلی به‌طور اتفاقی در یکی از خرابه‌های‌ غزه با او روبه‌رو شدند.

نتانیاهو همیشه زمان‌بندی اتفاقات بزرگ همچون عملیات‌های تروریستی ارتش رژیم صهیونیستی را بر اساس خواسته‌های خود مدیریت می‌کرد تا به اهداف سیاسی نظامی و راهبردی‌اش برسد، اما تحولات جنگ به‌گونه‌ای پیش رفت که طبق محاسبات نتانیاهو نبود و کارت‌های او را به هم ریخت. او در محاسبات احمقانه خود تصور می‌کرد که بعد از نابودی مقاومت در غزه سراغ لبنان می‌رود و حزب‌الله را هم در همین جبهه از بین می‌برد و این یعنی پیروزی مطلق.

ایران چگونه کارت‌های نتانیاهو را به هم ریخت؟

اما شاید نتانیاهو هرگز به ورود ایران به عرصه درگیری مستقیم با اسرائیل فکر نکرده بود و تصور می‌کرد هیچ یک از تحرکات متجاوزانه این رژیم معادلات را به‌سمت‌وسویی پیش نمی‌برد که ایران مستقیماً از پاسخ نظامی علیه اسرائیل استفاده کند.

نتانیاهو همواره در نوشته‌هایش می‌گفت که آرزو دارد آرمان فلسطین را در داخل جبهه ایران از بین ببرد زیرا تا زمانی که ایران از فلسطین حمایت می‌کند حذف این آرمان غیرممکن است.

تحلیلگران بر این باورند که نتانیاهو ازآن‌جایی که معتقد بود آرمان فلسطین به حمایت‌های ایران گره خورده است و تا زمانی که ایران با این قدرت خود در منطقه حضور دارد، نمی‌توان مسئله فلسطین را از بین برد، از سال‌ها پیش تصمیم به تقابل غیرمستقیم با ایران گرفته بود؛ به این صورت که قصد داشت چهره ایران را در منطقه تخریب کند و این کشور را به‌عنوان یک کشور جنگ‌طلب معرفی کند و کشورهای عربی را بترساند.

در واقع هدف نتانیاهو متحد کردن همه اعراب با خود ضد ایران در منطقه بود تا بتواند یک ساختار جدید در منطقه طبق دیدگاهی که خودش دارد ایجاد کند و منطقه را به سیطره خود در بیاورد؛ مسئله‌ای که هرگز در آن موفق نبود و حتی میان جنگ کنونی هم نتوانست به این هدفش برسد.

در اینجا مجدداً به صحنه‌های تخیل احمقانه و وحشیانه نتانیاهو برای تولید صحنه‌هایی از پیروزی‌های موقت بازمی‌گردیم؛ جایی که ترور یحیی سنوار با چیزی که نتانیاهو برنامه‌ریزی کرده بود، فاصله زیادی داشت، به‌طوری که رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو بعد از منتشر شدن تصاویر مربوط به شهاد ت یحیی سنوار نمی‌توانند ادعا کنند که در یک عملیات مهم، برنامه‌ریزی‌شده و «قهرمانانه»، او را ترور کردند/تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا