بین الملل

جنگ در نوار غزه و تداوم درگیری در اطراف بیمارستان الشفا

جنگ در نوار غزه برای یکصد و شصت و نهمین روز ادامه دارد و نیروهای اشغالگر برای ششمین روز متوالی و در بحبوحه کارزار «تهاجم وحشتناک» به فلسطینی‌ها شامل دستگیری، تیرباران، بمباران و آتش زدن منازل به یورش به مجتمع پزشکی الشفا ادامه می‌دهند.

به گزارش توانا نیوز، درحالیکه بامداد روز شنبه، درگیری‌ها و گلوله باران‌های توپخانه‌ای در مجاورت مجتمع پزشکی الشفا در غرب شهر غزه از سر گرفته شد، گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را با گلوله «یاسین ۱۰۵» در مجاورت بیمارستان الشفا در شهر غزه هدف قرار داد.

دفتر اطلاع رسانی دولتی در غزه امروز اعلام کرد: ما دولت آمریکا و جامعه بین‌المللی را کاملاً مسؤول جنایت سازمان یافته علیه مجتمع پزشکی شفا می‌دانیم که ارتش اشغالگر «بی رحمانه» مرتکب می‌شود. ارتش اسرائیل ساختمان‌های مجتمع پزشکی الشفا و تیم‌های پزشکی و کسانی که داخل آن هستند تهدید به بمباران و تخریب کرد.

براساس بیانیه این دفتر، رژیم اشغالگر تهدید کرده ساختمان‌های مجتمع پزشکی الشفا را بر سر تیم های پزشکی و افراد داخل آن تخریب می‌کند و به دستگیری و بازداشت بیش از ۸۰۰ نفر و شهادت ۱۷۰ فلسطینی در این مجتمع اذعان کرده است.

این دفتر افزود: ما از کشورهای جهان می‌خواهیم که جنایت نسل‌کشی را که اشغالگران با تمام وحشیگری انجام داده محکوم کنند، سکوت را بشکنند و در توقف جنگ و کشتارهای جاری به اشکال مختلف نقش عملی ایفا کنند.

همچنین اسماعیل الثوابته، مدیرکل دفتر رسانه‌ای‌ دولتی غزه گفت: نیروهای اشغالگر اسرائیل بیش از ۱۰۰ نفر را در داخل مجتمع پزشکی الشفا به شهادت رساندند./ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا