بین الملل
موضوعات داغ

به خشونت کشیده شدن انتخابات آمریکا پس از شلیک به ترامپ

پس از تیراندازی ترامپ، رقابت ریاست جمهوری به طرز چشمگیری و احتمالا همراه با خشونت، تغییر خواهد کرد.

به گزارش توانانیوز ، واشنگتن، 14 ژوئیه (رویترز) – در کشوری که هم اکنون در آستانه قرار دارد، سوء قصد به قتل دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، خشم حامیان او را برانگیخته، کارزار دموکرات ها را متوقف کرده و نگرانی از خشونت های سیاسی بیشتر را در آستانه انتخابات نوامبر افزایش داده است.

متحدان جمهوری خواه ترامپ، روز شنبه او را به عنوان یک قهرمان ترسیم کردند و تصویر او را در حالی که گوشش خون آلود و مشتش برافراشته بود به تصویر کشیدند و ظاهراً کلمات “بجنگ، بجنگ! بجنگ!”را در کنار عکس او منتشر کردند.

بایدن به خبرنگاران گفت: “در آمریکا جایی برای این نوع خشونت وجود ندارد. این بیماری است.”
انگیزه تیرانداز هنوز مشخص نیست. بر اساس سوابق رای دهندگان ایالتی، مظنون، توماس متیو کروکس 20 ساله از پارک بتل، پنسیلوانیا، یک جمهوری خواه ثبت شده بود.

او قبلاً 15 دلار به یک کمیته اقدام سیاسی که برای سیاستمداران چپگرا و دموکرات جمع آوری می کند، کمک مالی کرده بود. در کوتاه‌مدت، این حمله احتمالاً حضور ترامپ در میلواکی این هفته در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان را تقویت می‌کند،

زیرا او نامزدی حزبش برای ریاست‌جمهوری را می‌پذیرد، و حس نارضایتی و بیگانگی طرفدارانش را از قبل نسبت به طبقه سیاسی کشور تقویت می‌کند. چند ساعت پس از تیراندازی، ستاد انتخاباتی ترامپ متنی را ارسال کرد و از رای دهندگان خواست تا در کمپین مشارکت کنند. در این پیام آمده است: „آنها دنبال من نیستند، آنها دنبال شما هستند“.

مترجم: مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا