بین المللسیاسی
موضوعات داغ

اسرائیل همچنان متحد اصلی ایالات متحده خواهد بود

نتانیاهو:

نتانیاهو به واشنگتن رفت و گفت : صرف نظر از اینکه چه کسی جایگزین بایدن می شود، اسرائیل همچنان متحد اصلی ایالات متحده خواهد بود.

به گزارش توانانیوز، اورشلیم، ۲۲ ژوئیه (رویترز) – بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز دوشنبه پیش از پرواز به واشنگتن، جایی که قرار بود در کنگره آمریکا سخنرانی کند، گفت اسرائیل همچنان قوی‌ترین متحد ایالات متحده در خاورمیانه خواهد بود، صرف‌نظر از این‌که چه کسی در نوامبر به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود.

این بازدید، نخستین سفر نتانیاهو به مهم‌ترین متحد بین‌المللی‌اش از زمان بازگشت به سمت نخست‌وزیری برای ششمین بار در پایان سال ۲۰۲۲، تحت‌الشعاع تصمیم رئیس‌جمهور جو بایدن برای عدم شرکت در انتخابات مجدد،  قرار گرفته است.

نتانیاهو گفت که از بایدن به خاطر تمامی کارهایی که در طول دوران حرفه‌ای‌اش برای اسرائیل انجام داده تشکر خواهد کرد و با او در مورد مسائلی همچون آزادسازی گروگان‌های اسرائیلی در غزه، شکست گروه اسلام‌گرای حماس فلسطین و مقابله با ایران و نیروهای نیابتی‌اش در منطقه گفتگو خواهد کرد.

یک دیدار با بایدن به طور موقت برای روز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده است، اگر رئیس‌جمهور ۸۱ ساله از کووید-۱۹ بهبود یافته باشد. نتانیاهو قرار است روز چهارشنبه در کنگره سخنرانی کند.

او به خبرنگاران پیش از پرواز گفت: “به دوستانم در دو سوی راهرو خواهم گفت که فارغ از این‌که مردم آمریکا چه کسی را به عنوان رئیس‌جمهور بعدی‌شان انتخاب کنند، اسرائیل همچنان متحد قوی و غیرقابل جایگزین آمریکا در خاورمیانه باقی خواهد ماند.”

“در این زمان جنگ و عدم قطعیت، مهم است که دشمنان اسرائیل بدانند آمریکا و اسرائیل امروز، فردا و همیشه در کنار هم ایستاده‌اند”، وی افزود که می‌خواهد “حمایت دو حزبی که برای اسرائیل بسیار مهم است را محکم کند.”

پس از ماه‌ها روابط سرد با واشنگتن به دلیل نحوه برخورد اسرائیل با حمله حماس در ۷ اکتبر و حمله‌ای که پس از آن به غزه انجام شد، این بازدید به نتانیاهو فرصتی می‌دهد تا تلاش کند روابط با واشنگتن را بهبود بخشد.

انتظار می‌رود سخنرانی او در کنگره بر هماهنگی پاسخ‌های اسرائیل و آمریکا به وضعیت ناپایدار در خاورمیانه متمرکز باشد، جایی که خطر فزاینده‌ای از گسترش جنگ غزه به یک درگیری گسترده‌تر منطقه‌ای وجود دارد.

مترجم : مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا