بین المللسیاسی
موضوعات داغ

درگیری پلیس با معترضان ضد جنگ درمقابل نمایشگاه دفاعی ملبورن

در تظاهرات ملبورن، ده‌ها نفر در نمایشگاه دفاعی بازداشت شدند و پلیس با معترضان درگیر شد.

به گزارش توانانیوز،در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۲۴، ملبورن، استرالیا – در روز چهارشنبه، معترضان ضد جنگ و پلیس در مقابل یک نمایشگاه دفاعی در دومین شهر بزرگ استرالیا، ملبورن، با هم درگیر شدند و ده‌ها نفر بازداشت شدند. پلیس برای کنترل جمعیت پرخاشگر از نارنجک‌های اسفنجی، دستگاه‌های فلش-بانگ و اسپری‌های تحریک‌کننده استفاده کرد.

طبق بیانیه‌ای از سوی سخنگوی پلیس ایالت ویکتوریا، پلیس با سنگ، مدفوع اسب و بطری‌های پر از مایع مورد حمله قرار گرفت، در حالی که برخی از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه توسط معترضان مورد حمله قرار گرفتند.

شین پاتون، رئیس پلیس ویکتوریا، در کنفرانس مطبوعاتی گفت که دو دوجین افسر پلیس به درمان پزشکی نیاز پیدا کردند و ۳۹ نفر به دلیل جرایمی از جمله حمله، ممانعت یا مانع شدن از کار پلیس، آتش‌سوزی و مسدود کردن جاده‌ها بازداشت شدند.

معترضان در خیابان‌ها آتش روشن کردند، ترافیک و حمل و نقل عمومی را مختل کردند و به چندین اسب پلیس موشک پرتاب کردند، اما هیچ جراحت جدی گزارش نشد.

برخی از افسران پلیس توسط معترضان مورد حمله قرار گرفتند و برخی دیگر با مایعات تحریک‌کننده، از جمله اسید، مورد اسپری قرار گرفتند.

پاتون گفت: “این نوع رفتار زشت را از گروهی مشاهده کردیم که قصد داشتند با ما مواجه شوند. اگر می‌خواهید اعتراض کنید، به صورت مسالمت‌آمیز این کار را انجام دهید. ما رفتارهای مجرمانه را تحمل نخواهیم کرد.”

درباره ۱۲۰۰ نفر در اعتراضات بیرون از محل برگزاری نمایشگاه دفاعی بین‌المللی نیروهای زمینی که به‌طور دوسالانه برگزار می‌شود، حضور داشتند. بسیاری از معترضان از طریق بلندگوها شعارهای حامی فلسطین سر دادند و پرچم‌های فلسطین را تکان دادند، در حالی که دیگران پرچم‌ها و تابلوهایی با موضوعات و منافع دیگر داشتند.

زباله‌دان‌ها به سمت خطوط پلیس هل داده شدند و یکی از معترضان بر روی کامیونی که در چراغ قرمز متوقف شده بود، بالا رفت.

رسانه‌های استرالیایی گزارش دادند که این بزرگترین عملیات پلیس در ملبورن از سال ۲۰۰۰ به این طرف است، زمانی که این شهر میزبان مجمع جهانی اقتصاد بود.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۱۰۰۰ سازمان از ۳۱ کشور در این رویداد که بزرگترین نمایشگاه دفاعی استرالیا است، حضور خواهند داشت. برخی از شرکت‌کنندگان توسط معترضان با مایع قرمز شسته شدند.

آنتونی آلبانیز، نخست‌وزیر استرالیا، گفت که مردم حق اعتراض دارند اما باید به صورت مسالمت‌آمیز این کار را انجام دهند. “شما نمی‌توانید با پرتاب اشیاء به پلیس، مخالفت خود را با تجهیزات دفاعی اعلام کنید. آنها کار خود را دارند و افسران پلیس ما باید در تمام اوقات مورد احترام قرار گیرند.”

مترجم : مینومهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا