بین الملل

حملات سنگین اسرائیل به لبنان علیرغم در خواست خویشتنداری از طرف آمریکا و بریتانیا

اسرائیل حملات سنگینی را به لبنان انجام داد، در حالی که آمریکا و بریتانیا خواستار خویشتنداری شدند.

به گزارش توانانیوز، بیروت/اورشلیم – هواپیماهای جنگی اسرائیل پنج‌شنبه شب شدیدترین حملات خود را به جنوب لبنان طی نزدیک به یک سال از جنگ انجام دادند و تنش‌ها بین اسرائیل و گروه مسلح حزب‌الله لبنان را افزایش دادند. این در حالی است که درخواست‌هایی برای خویشتنداری وجود دارد.

کاخ سفید اعلام کرد که یک راه‌حل دیپلماتیک قابل دستیابی و فوری است و بریتانیا خواستار آتش‌بس فوری بین اسرائیل و حزب‌الله شد. کارین ژان-پیر، سخنگوی کاخ سفید، در یک نشست خبری گفت که آمریکا “نگران و هراسان از احتمال تشدید درگیری‌ها است.”

این حملات شدید پس از حملات قبلی در هفته جاری انجام شد که لبنان و حزب‌الله آن‌ها را به اسرائیل نسبت داده‌اند. این حملات منجر به انفجار رادیوها و پیجرهای حزب‌الله شد و ۳۷ نفر را کشت و حدود ۳۰۰۰ نفر را در لبنان زخمی کرد.

در عملیات شب پنج‌شنبه، ارتش اسرائیل اعلام کرد که طی دو ساعت، جت‌های جنگنده‌اش صدها بشکه‌ پرتابگر موشک را که آماده شلیک به سمت اسرائیل بودند، در جنوب لبنان هدف قرار دادند.

خبرگزاری رسمی لبنان (NNA) گزارش داد که این بمباران شامل بیش از ۵۲ حمله در سراسر جنوب لبنان پس از ساعت ۹ شب (۱۸:۰۰ به وقت گرینویچ) بود. سه منبع امنیتی لبنانی اعلام کردند که این حملات هوایی سنگین‌ترین حملات از زمان آغاز درگیری‌ها در ماه اکتبر بوده است.

هنوز گزارشی از تلفات احتمالی اعلام نشده است.

اتش اسرائیل قول داده است که به حملات خود علیه حزب‌الله ادامه دهد و اعلام کرد که در حملات روز پنج‌شنبه حدود ۱۰۰ پرتابگر موشک و سایر اهداف در جنوب لبنان مورد اصابت قرار گرفتند.

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، در یک سخنرانی تلویزیونی پنج‌شنبه شب گفت که انفجار دستگاه‌ها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه “تمام خطوط قرمز را رد کرده است.”

وی افزود: “دشمن از تمامی قوانین، کنترل‌ها و اخلاقیات فراتر رفته است” و این حملات را به عنوان “جنایات جنگی یا اعلام جنگ” توصیف کرد.

اسرائیل به طور مستقیم در مورد انفجارهای پیجر و رادیو اظهار نظر نکرده است. منابع امنیتی اعلام کرده‌اند که این انفجارها احتمالاً توسط سازمان جاسوسی موساد اسرائیل انجام شده که سابقه طولانی در اجرای حملات پیچیده در خاک کشورهای دیگر دارد.

مترجم: مینو مهدور

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا